Svaki funkcioner, koji drži do
sebe, ima svog tajkuna, svog novinara i svog kriminalca. Svaki kriminalac, koji
drži do sebe, ima svog tajkuna, svog novinara, svog policajca i svog
funkcionera.
Ova shema recept je za
funkcionisanje organizovanog kriminala u svim društvima i svim vremenima.
Nije li don Vito Korleone imao
nekoliko svojih senatora i po potrebi naručivao naslovne strane novina?
Nije li Milorad Ulemek, jedan od
glavnih organizatora ubistava premijera Srbije Zorana Đinđića, bivšeg
predsjednika Predsjedništva Srbije Ivana Stambolića i članova SPO na Ibarskoj
magistrali, imao svog ministra kojem se predao poslije 14 mjeseci skrivanja?
Nije li imao svoje novine koje je lično uređivao, ali i nekoliko svojih
novinara pride?
Slučaj Mikulić
Tamo gdje je informacija roba
koja se prodaje, teško je razlučiti sukobljene interese i odbraniti pravo na
istinu, a ne upasti u zamku manipulacije bilo kojeg klana i nesvjesno biti bilo
čije sredstvo za ostvarenje cilja. Upravo to se dešava po ko zna koji put u ovoj
SF državi, za koju su i prethodna dva primjera oličenje uređenog društva u
kojem se znaju pravila.
Zbog svega toga i jeste više nego
zanimljiva priča o saslušanjima federalnog ministra pravde Zorana Mikulića i
medijska prestrojavanja u tom slučaju. Kao što je zanimljiva na prvi pogled
nevezana, ali više nego dobro uvezana priča, o pretresu mostarskog zatvora.
U pozadini obje priče hiljade je
sukobljenih interesa, što privatnih što partijskih, i hiljade zakulisnih igara
u kojima se konci vuku duboko iz sjene. U toj igri pravda je samo sredstvo za
obračun sa onima koji su na drugom, prije svega, političkom kursu. U toj igri
sve je dozvoljeno, pa i kriminalci kakav jeste Anđelko Veljančić, Darko Elez
ili Anes Kurbegović postaju samo sredstvo za ostvarenje višeg cilja.
Ali da krenemo redom.
Federalni ministar pravde Zoran
Mikulić (SDP) saslušan je u SIPA, pa u Tužilaštvu po zahtjevu tužioca
Tužilaštva BiH Dubravka Čampare zbog toga što nije prihvatio produženje ostanka
osuđenika Anđelka Veljančića, kuma i vojnika kriminalnog klana Darka Eleza, u
zatvoru poluotvorenog tipa u Sarajevu i vratio ga u dobro zakapijani KPZ
Zenica. Veljančić je u međuvremenu postao zaštićeni svjedok Tužilaštva, tačnije
tužioca Čampare, u predmetu Elez.
Mikulić je stigao u SIPA samo dan
nakon što su po zahtjevu Čampare zbog istog slučaja privedeni i saslušani
pomoćnik ministra Hidajet Traka, direktor KPZ-a Sarajevo Kenan Kapa i načelnik
zatvorske policije Refket Kadrić.
Svi oni sumnjiče se za ometanje
istrage u najvećoj poslijeratnoj akciji protiv organizovanog kriminala
"Lutka" i zloupotrebu položaja. Kvalifikacija od koje će pobjeći
svako ko ima dva grama mozga u glavi.
Mikulić u svoju odbranu iznosi
argument da on kao ministar po zakonu ima pravo da izvrši premještaj
zatvorenika iz jednog u drugi zatvor. Kaže i to da je Veljančića u KPZ Zenica
vratio upravo zbog njegove bezbjednosti, za koju je zabrinut i tužilac Čampara.
- Od dolaska u zatvor u Sarajevu
bezbjednost te osobe je stalno ugrožena i Uprava ustanove je zaključila da će
"SIPA u zatvoru u Zenici, gdje je osiguran viši stepen bezbjednosti, s
njim lakše obavljati operativne radnje". Jedino zenički zatvor ima
kapacitete za visokorizične osobe. Ali Tužilaštvo je Ministarstvu pravosuđa
podnijelo zahtjev za puštanje te osobe na uslovnu slobodu s objašnjenjem da
njegov "boravak o zatvoru predstavlja ogroman problem strukturama
zaduženim za održavanje reda, a posebno za bezbjednost osuđenika, kaže ministar
Mikulić.
E sada nejasno je ostalo kako je
moguće da je tužilac Čampara od Ministarstva pravde tražio puštanje na slobodu
Anđelka Veljančića i kako je to on bezbjedniji na slobodi, nego u KPZ-u Zenica?
Nejasno je i to zašto je tužilac
tražio da ministar prekrši zakon po kojem se pomilovanje može tražiti samo
nakon što osuđenik odsluži barem polovinu kazne? Zakonska praksa čak kaže da je
to moguće tek kada mu ostane godina do dvije.
Veljančić je 2009. godine osuđen
na deset godina zatvora zbog pljačke 2,2 miliona evra iz Privredne banke
Sarajevo. U zatvoru je, dakle, proveo četiri godine. Nakon što odsluži ovu čeka
ga nova kazna.
Izvori upućeni u zbivanja iza
kulisa tvrde, međutim, da je sve zapravo počelo pretresom zatvora u Mostaru i
da se Mikulić osvetio Čampari premještanjem Veljančića.
I sam Mikulić u izjavi medijima
potvrđuje da gdje ima dima ima i vatre i kaže: Svi su prošli četvrtak bili
svjedoci pokušaja nasilnog upada naoružanih pripadnika Federalne uprave
policije u zatvor u Mostaru bez naredbe za pretres koju je morao izdati sudija
za prethodni postupak. Službenici FUP-a su tvrdili da imaju usmenu naredbu
tužioca Čampare, što predstavlja eklatantan primjer sprovođenja privatne i
nezakonite sile od pojedinaca iz Tužilaštva BiH i FUP-a, rekao je Mikulić.
Igra ispod prestola
Ovdje dolazimo do neraskidive
veze politike, policije i pravosuđa. Ministar Mikulić (SDP) našao se na udaru
tužioca Čampare i direktora FUP-a Dragana Lukača (bliskih SDA). Upravnik
zatvora Mostar Romeo Zelenika (HDZ) takođe. Zašto?
Tužilac Čampara vodio je istragu
o aferi "Reket SDP-a" protiv Zlatka Lagumdžije i vrha te stranke.
Predmet je odlukom Tužilaštva BiH uoči izbora prebačen u nadležnost Kantonalnog
suda Sarajevo gdje je "propao".
Lagumdžija je, kada je poslije
izbora ušao u vlast, smijenio Čamparinog rođenog brata Aljošu, člana SDA, sa
mjesta šefa Službe zajedničkih poslova Parlamenta BiH. Vezanost braće Čampara
za SDA je logična ako se zna da je njihov pokojni otac Avdo Čampara bio
dugogodišnji visoki funkcioner te stranke i predsjednik Pravnog savjeta SDA.
Ali da se vratimo temi. Od afere
"Reket" preko smjene Aljoše Čampare rasplamsavao se rat SDP-a i
Lagumdžije protiv tužioca Čampare (slučaj Veljančić), te tužioca Čampare i
policajca Lukača (SDA) protiv SDP i Lagumdžije (slučaj Mikulić), pa Čampare i
Lukača (SDA) protiv HDZ (slučaj Zelenika).
I tu nije kraj intriga,
namještaljki, zloupotreba zakona, zloupotreba institucija, političkih osveta.
Odlično upućeni izvori u kretanja
u političko-policijsko-pravosudnom sektoru kažu da se lavina zakotrljala još
krajem avgusta i to ravno iz KPZ-a Mostar i da nema veze sa bijegom Dominika
Ilijaševića Come iz tog zatvora. Uzgred rečeno, Como i nije pobjegao, on se
samo nije vratio sa dopusta.
Dakle, negdje krajem avgusta
Ministarstvu bezbjednosti BiH, SIPA i tužiocu Diani Kajmaković stigla je iz
Mostara prijava za organizovani kriminal u kojoj je raskrinkana namjera nekih
kriminalnih klanova uvezanih sa policijom o njenoj, te diskreditaciji još nekih
tužilaca, ministara, upravnika mostarskog zatvora i drugih važnih osoba iz
javnog života FBiH.
Šta tačno i ko tačno se pominje u
toj prijavi nije bilo moguće saznati, ali jeste da je pod palicom prvog
policajca FBiH Dragana Lukača trebalo da pored Diane Kajmaković bude
diskreditovan i ministar bezbjednosti BiH Fahrudin Radončić.
Neki sarajevski mediji objavili
su ekspresno saznanje da je ministar Mikulić, čim je dobio poziv za saslušanje
u SIPA, odmah pozvao tužioce Olega Čavku i Dianu Kajmaković i sa njima
razgovarao više od dva sata.
Ovo je logičan potez Mikulića ako
je, a jeste, upravo prijava u kojoj se pominje i Diana Kajmaković napravila
pravi političko-policijsko-tužilački brodolom u FBiH.
Kako god da bude na kraju, ovo
je, nažalost, samo jedna tužna priča o zloupotrebi pravde i prava, o
namještanju istraga, osvetama, o zemlji bezakonja, o zemlji u kojoj su lični i
partijski interesi iznad interesa i pojedinca i države. O zemlji nemorala,
privatnoj državi u kojoj je sve dozvoljeno.
O zemlji u kojoj se zloupotrebljava i etika i
pravo i moral zarad obračuna sa neistomišljenicima i ostvarenje političkih i
naloga interesnih klanova. O zemlji u kojoj su i kriminalci i tužioci i
policija i politika u neraskidivoj sprezi. O zemlji u kojoj se jasno po
naslovima, TV izvještajima i izvorima novinara kao na dlanu vidi koji mediji
rade u službi kog klana i za interese koje političke stranke. Naravno, neki
lupetaju zbog neupućenosti.
O toj i takvoj zemlji u kojoj je
po ocjeni visokih evropskih i svjetskih diplomata najvažniji problem i pitanje
svih pitanja - ugrožena ljudska prava Derve Sejdića i Jakoba Fincija. U SF
(Sejdić-Finci) državi ovaj žanr nije naučna fantastika. To je namjerno režirana
tragikomedija od čije opsjene se ne vidi suština propadanja. Ili što rekao
uvaženi prof. Besim Spahić:
Riječ je o "strategiji
teatra", gdje je sve filmski urađeno, s dekorom, scenografijom, kastingom
i definisanjem dobrih i zlih. Još pastičnije se da objasniti kroz lutkarsko
pozorište, najprije selekcija i izbor, koja će se predstava uopšte igrati, potom
razrada scenarija i dijaloga, marionete na koncima govore i rade ono što su im
drugi napisali, odnosno rekli. Kasnije ih moćnici kažnjavaju za sve
"slabo" što su uradili po njihovom nagovoru.
Нема коментара:
Постави коментар