Prema posljednjim podacima CIK-a Milorad Dodik u prednosti je ispred Ognjena Tadića u trci za predsjednika RS za 10.840 glasova. Prebrojano je 85,47 odsto glasova. Željka Cvijanović u trci za srpskog člana Predsjedništva BiH gubi od Mladena Ivanića.
Biće
zanimljivo vidjeti i kolika je bila prednost Željke Cvijanović u Banjaluci, jer
prema dosadašnjim podacima lista SNSD-a za Narodnu skupštinu RS u ovoj izbornoj
jedinici na osnovu 83,98 odsto prebrojanih glasova imala je 17.553 glasa više
od SDS-a (pa još 8885 koliko je imao DNS i 6280 koliko su imali socijalisti).
Tada će se tačno znati da li su svi oni glasali za Cvijanovićevu.
Ali bez
obzira na to, ako se uporede do sada izbrojani rezultati u izbornoj jedinici 3
sa konačnim rezultatima SNSD-a u Banjaluci iz 2010. godine SNSD na osnovu 71,49 odsto prebrojanih ima 39.295
glasova, dok je prije četiri godine imao 57.661 (na 100 odsto prebrojanih). SDS
trenutno ima 21.742, a 2010. godine imao je 13.004.
Upravo ovaj
pad SNSD-a u izbornoj jedinici 3 (2010. izborna jedinica 2) odredio je sudbinu
Željke Cvijanović i dramatičnu i tešku pobjedu Milorada Dodika. Obzirom na visok
postotak prebrojanih izvjesno je da će
značiti i pad broja poslaničkih mjesta u Skupštini RS iz ove izborne jedinice.
Analitičari,
stručni u tom poslu, smatraju da sve govori da kampanja ništa nije donijela ni
SNSD-u, ni Željki Cvijanović, ni Miloradu Dodiku, jer se SNSD u kampanji obraćao isključivo svojim
biračima, njih su i dobili, a svakako su ih već i imali.
Prve analize
govore da je ovo bila trka onih koji još vjeruju Dodiku i onih koji mu više ne
vjeruju, jer se sav porast Tadićevih glasača sastoji od Dodikovih razočaranih.
SDS nije rastao kao stranka na izbornom programu, nego tako što je okupljao
nezadovoljne.
Ono u čemu
je pogriješio Dodik u kampanji jeste što ili prije njenog početka, pa čak i u
samoj kampanji, nije napravio nijedan rez. Da ih je povukao bar sedam dana pred
same izbore to je moglo da mu donese jedan broj glasova neopredjeljenih ili
vrati poneki razočaranih kojima bi poslao signal da će nešto biti drugačije
nego do sada.
U svakom slučaju
pažljivi posmatrači slažu se u jednom: ovo je bila trka četiri pojedinca,
kandidata, dok političke stranke više ne postoje, tačnije partije su izgubile
značaj.
Tačno je i
to da su u ovoj kampanji mediji bili potpuno polarizovani, ali ih niko ne može
optuživati za razultat izbora, po starom običaju: kada dobijemo to je zato što
smo lijepi i pametni, a kada gubimo to je zato što su mediji krivi, iako smo mi
i dalje i lijepi i pametni.
U kampanji mediji
pod kontrolom SNSD-a, ili bliski njima, "bitku" su vodili praćenjem u
stopu svake aktivnosti funkcionera, ministara, pomoćnika ministara, zamjenika
ministara.... i tako u nedogled, dok su oni drugi SDS-ovi "tukli" svim
oružjem, uglavnom Milorada Dodika, procjenjujući da ako njega obore - obaraju cijelu
piramidu.
Tako se
dogodilo da je Ognjen Tadić do kraja kampanje, kao i na početku, imao
biografiju kakvu je sam ispisao, mediji mu nisu dopisali ništa. Mladen Ivanić
do pobjede došao je bez jednog jedinog teksta ili priloga koji je mogao da mu našteti.
Naravno, ako se izuzmu tekstovi u niskotiražnim novinama potpuno degutantni i bez
ikakvog uticaja na javno mnjenje. Uz to Ivanić se nije ni oznojio u kampanji,
glasove mu je donio koalicioni partner SDS, a onda bošnjačke partije.
Ali kakvi
god da su rezultati izbora u konačnici i ko god da je dobio i ko god da je
izgubio, jedno je jasno, Republika Srpska potpuno je polarizovana, podijeqena i
to ne na programima suprotstavljenih političkih blokova, nego na emocijama. A
emocije su uvijek opasna stvar.
Нема коментара:
Постави коментар