Reisu-l-ulema emeritus ili ex reis Mustatafa Cerić, na ovim izborima u ulozi
nezavisnog kandidata za bošnjačkog člana Predsjedništva BiH, početkom septembra
pred-predizbornu kampanju počeo je iz SAD gdje je boravio u organizaciji jake
bošnjačke lobističke grupacije okupljene oko Savjetodnavnog vijeća za BiH koje
čini bošnjačka dijaspora, a sjedište mu je u Vašingtonu.
U samom jeku kampanje, ovih dana, Cerić je objavio i kojim poslom je
išao na daleki put.
Rezolucija 746
Kongresmen Kris Smit, jedan od
predsjednika i prvih članova Kluba prijatelja BiH u Kongresu SAD (osnovanog na
incijativu Savjetodnavnog vijeća) u Komitet za spoljne poslove uputio je krajem
prošle sedmice novu Rezoluciju o BiH u kojoj se po ko zna koji put traži
revizija Dejtonskog sporazuma. Američka Komisija za bezbjednost i saradnju u
Evropi poznatija kao Helsinška komisija, kojom je kongresmen Smit predsjedavao
u vrijeme sukoba na Balkanu, 20. septembra podržala je tekst Rezolucije koji će
biti proslijedjen na glasanje u Kongres SAD.
Ukoliko Rezolucija 746, za koju Cerić tvrdi da je napisana na njegovu incijativu,
bude usvojena tražiće se revizija, odnosno ponovno čitanje Dejtonskog
sporazuma, koji je kako stoji u preambuli Rezolucije zaustavio rat, ali je
postao "prepreka za razvoj demokratskijih, djelotvornijih i učinkovitijih
političkih institucija, posebno na državnom nivou".
U Rezoluciji se navodi da su "devetnaest godina nakon genocida u
Srebrenici i Dejtonskog mirovnog sporazuma“, etničke podjele na tri etičke
zajednice velike čime se umanjuju prava onih koji ne pripadaju tim zajednicama.
Ne pominju se Sejdić i Finci, ali sve je
već jasno.
U Rezoluciji 746 se od Kongresa SAD traži da potvrdi podršku
teritorijalnom integritetu BiH unutar priznatih granica, da osudi retoriku
podjela i prijetnji referendumom, čestu upotrebu prava veta, te da insistira na snažnom medjunarodnom prisustvu
u BiH i neophodnoj upotrebi bonskih ovlaštenja.
Od SAD i medjunarodne zajednice zahtjeva se da insistiraju na
poštovanju ljudskih prava pojedinca, a ne bilo koje grupe, bilo da je ona zasnovana na etničkom ili nekom drugom
principu.
Sve to upakovano je u navodni
cilj da se ustavnim i drugim reformama poboljša funkcionalnost zemlje zbog
evropskih integracija.
Takođe, u Rezoluciji 746
naročito je naglašena osuda negiranja genocida u BiH, posebno u
Srebrenici.
Kongresmen Smit, koji je Rezoluciju stavio u kongresnu proceduru, kopredsjedavajući je bošnjačkog kokusa u
Kongresu SAD koji broji skoro 40 članova. Upravo kongresmen Smit 2005. godine u
Kongres je uputio Rezoluciju 199. koja je usvojena i kojom su zločini u Srebrenici okarakterisani kao
genocid što će kasnije prihvatiti i mnogi drugi parlamenti i medjunarodna
tijela.
Uz kongresmena Rusa Karnahana od prvog dana je član "Kluba
prijatelja BiH" u Kongresu, na čijem osnovanju je u ime bošnjačke
dijaspore, godinama radilo Savjetodavno vijeće za BiH kojim rukovode Ajla
Delkić i Haris Hromić i koje uz Kongresu
Bošnjaka Sjeverne Amerike godinama predano radi na kreiranju američke politike
prema interesima i želji samo jednog naroda u BiH.
Kasnije se njihove rezolucije
ili zahtjevi "progurani" kroz najviša tijela američke administracije
u BiH vraćaju na pregovarački sto kao gotov zahtjev i uslov Sjedinjenih Država.
Legitimna je borba Savjetodavnog vijeća, Kongresa Bošnjaka Sjeverne
Amerike i kongresmena koje su okupili u bošnjačkom kokusu za ostvarenje
političkih ciljeva i interesa Bošnjaka u BiH. I tu nema ničeg spornog. Isto
kako što je legitimna borba hrvatskih i srpskih lobističkih grupa u Vašingtonu,
jer američka demokratija tako funkcioniše. Ko je u toj borbi jači, agilniji i
spremniji, do njega je.
Sjećam se da je 2008. godine nakon što je Bošwačko-američko savjedovano
vijeće za BiH u Kongresnu proceduru uputilo Rezoluciju 679 kojom se tražilo
ukidawe Republike Srpske, srpski kokus odgovorio je upućivanjem Rezolucije H.R.
1052 . kojom se tražilo priznanje i ustavna zaštita Republike
Srpske.
Ne znam šta je kasnije bilo, ali mislim da su obje rezolucije pale u
vodu. Ali znam da je rijetka tema
ovdašnjih medija bila koliko novca institucije i javna preduzeća u FBiH
izdavajaju za lobiranje u SAD, ali da je zato redovno interesovanje i
osporavanje dolazilo zbog novca koji je RS izdavajala za lobističke grupe.
Građanin Cerić
Ali da se vratimo RES 746. Mahanje Cerića Rezolucijom 746 kojom se
nekadašnji vjerski vodja ni manje ni više nego odriče nacionalnog u korist
gradjanskog, providan je koncept stvaranja države po mjeri samo jednog naroda.
Jedan čovjek jedan glas u slučaju BiH automatski znači da većina pripada narodu
koga ima brojčano najviše. To je isti
koncept koji je iz istog razloga bio osporen Srbima u Jugoslaviji.
Providnu igru u borbi za navodnu gradjansku BiH Cerić je razotkrio i
sam, ne čekajući da barem prodje koji dan. Prilikom istog boravka u SAD sa
predsjednikom Svjetskog jevrejskog kongresa razgovarao je o „diskriminaciji
Jevreja u BiH“ zbog čega je, kako je rekao, „potrebno provesti presudu Sejdić
Finci“ i donijeti amandmane na Ustav. A u susretu sa bošnjačkom dijasporom
jasno je poručio: „Mi moramo imati državu koja će štiti interese bošnjačkog
naroda“. Suvišno bi bilo reći da "mi moramo imati državu koja će štititi
pravo svakog naroda i svakog pojedinca.
Nije s goreg podsjetiti da je upravo Savjetodnavno vijeće za BiH
akitvno radilo na rušenju dogovorenog "aprilskog paketa amandamana" 2006.
godine koji su potpisali svi politički lideri u BiH po preporukama Savjeta
Evrope, a koji je potom Stranka za BiH oborila u parlamentu BiH.
U oktobru 2006. godine Savjetodnavno vijeće za BiH javno je poručilo
poslanicima Parlamenta da odbace "aprilski paket" ustavnih
amandamana, jer "ne predvidja trenutno ukidanje entitetskog glasanja",
istovremeno im poručujući da je
potreban "novi ustav koji će zamjeniti etno-teritorijalnu
zastupljenost sa građanskom demokratijom i razmotriti čak i novu teritorijalnu
organizaciju BiH".
Bio je to jasan signal
poslanicima bošnjačkih političkih partija da se ako to učine neće suočiti sa
sankcijama američke administracije, jer je Savjetodavno vijeće učinilo sve da
izlobira da sankcija ne bude.
Zato je samo na prvi pogled zanimljivo insistiranje u novoj Rezoluciji
da budu ispoštovani zahtjevi Venecijanske komisije Savjeta Evrope o kojima je
kompromis postignu još prije osam godina, ali koji su upravo oni koji se ponovo
pozivaju na iste odluke, srušili svojom aktivnom destrukcijom zarad
maksimalističkih zahjeva jednog naroda u BiH.
Koliko je sve to važno, potvrdjuje još jedna izjava efendije Cerića
takodje data prilikom posjete SAD: "Sve dok BiH ne dobije takav ustav ne
može biti završen ni Prvi, ni Drugi svjetski rat". Posljednji nije
pomenuo.
Republika Srpska, gledajući iskustvo Hrvata u BiH, koji su
Vašingtonskim sporazumom prihvatili ukidanje Herceg Bosne u nadi da će prava
konstitutivnog i suverenog naroda moći da ostvare u FBiH, opire se s razlogom
radikalnim izmjenama dejtonskog Ustava koji srpskom narodu u BiH garantuje
zaštitu nacionalnih i konsitutivnih prava. U protivnom Srbima u BiH moglo bi
lako da se dogodi ono što se Hrvatima
već dogodilo: da im srpskog člana Predsjedništva biraju Bošnjaci (slučaj
Komšić). Da se ne lažemo, to i jeste krajnja namjera izmjene Ustava koju donosi
borba za navodnu gradjansku BiH i koncept "jedan čovjek jedan glas".
Budimo realni
Dugogodišnje insistiranje na izmjenama Ustava po želji i volji samo
jednog naroda u BiH, već je dovelo u samoj zemlji do kontraefekta u kojem
Hrvati danas više nego ikada insistiraju na hrvatskom entitetu, a zvaničnici Republike
Srpske odgovaraju pozivanjem na referendum za osamostaljenjem.
Upravo zato nova Rezolucija, ukoliko je Kongres SAD usvoji, neće biti
bezopasna, jer njen cilj je prije ponovnog otvaranja priče o izmjenama Ustava,
da ospori pravo na pozivanje na referendum i aktivira upotrebu bonskih
ovlaštenja u tom slučaju.
Jasni su signali da će se u razgovore o ustavnim promjenama krenuti
ponovo. Predstavnici hrvatskog naroda u BiH već insistiraju na tome da se to
dogodi što prije, odmah nakon izbora u oktobru. Možda je to jedini način da
predstavnici stranaka koje personifikuju stavove tri naroda u BiH sami postignu
dogovor, prije nego se BiH kao faktura, po starom običaju, ispostavi izlobirana
Rezolucija bošnjačkog kokusa.
I Cerić je u žurbi i poziva sve "bošnjačke kandidate za
Predsjedništvo da iskažu svoju državničku svijest i patriotske osjećaje i
podrže prijedlog Rezolucije o BiH" i poručuje im da ona "BiH vraća na
agendu američke administracije i da je najbolji
odgovor separatističkim pozivima Milorada Dodika".
Ono što se mora priznati jeste da je bošnjački kokus našao pogodan
trenutak za upućivanje Rezolucije u proceduru, jer u momentu kada je SAD
objavila rat Islamskoj državi lako se može dogoditi da Rezolucija prodje kao
dokaz da Amerikanci nemaju ništa protiv muslimana, ali da se bore protiv
radikalnih terorističkih grupa.
Godinama nakon rata i usvajanja dejtonskog Ustava ne prestaje borba
bošnjačkih lobista i političkih lidera da ostvare ratne ciljeve kroz ustavne
promjene i BiH urede po želji i volji jednog naroda. Posebna i suštinska tačka
u toj borbi je brisanje enitetskog glasanja iz Ustava, glasanja koje je za RS
jedina je garancija njenog ravnopravnog statusa u državnoj zajednici i jedina zaštita srpskom narodu u BiH.
Ali svako onaj ko ima želju da dugoročno za vijeke vijekova riješi
problem BiH kako bi ona mogla konačno da se bavi životnijim pitanajima i
prestane da se vrti u krug, pošteno bi
morao da prizna realnost. A ta realnost kaže da u BiH žive tri naroda koja
moraju da imaju ista prava, da je BiH sastavljena od dva entiteta: RS i FBiH, i
da ne može uspijeti ako sva tri naroda i oba entiteta ne budu zadovoljna
ostvarenjem svojih prava u toj državnoj zajednici. Zar je to toliko teško?
Ili što rekao "nezavisni kandidat" Cerić u poruci na
predizbornom blibordu: Kome ba da se mi prilagodimo?! Pustim željama onih čija
djeca ovdje sigurno nikada neće živjeti. I ludim glavama koje nikako da se
umore.
Нема коментара:
Постави коментар